Navigatie

Veelgestelde vragen:

1. Bestellen en bezorgen


Wat zijn de verzendkosten?

Gratis verzending vanaf 29 euro

De verzendkosten zijn voor Nederland € 4,95 vanaf € 29,- wordt uw bestelling gratis verzonden.
Voor België zijn de verzendkosten € 4,95 en vanaf € 29,- wordt uw bestelling gratis verzonden.
Voor Duitsland zijn de verzendkosten € 4,95 en vanaf € 29,- wordt uw bestelling gratis verzonden.

Kan mijn pakket per brievenbuspost verzonden worden?
Ja het kan voorkomen dat we uw pakket via de brievenbus laten bezorgen (deze optie kan alleen in Nederland). De verzendkosten zijn echter hetzelfde omdat we werken met traceerbare poststukken. Een enveloppe met postzegels op de brievenbus doen, valt niet onder de mogelijkheden. De verzendkosten blijven echter gelijk ongeacht of het pakket via de brievenbus of per pakket wordt aangeboden.

Wat is de levertijd?
Bestellingen die op werkdagen vóór 17.00 uur binnenkomen, worden dezelfde dag verzonden (mits alle artikelen op voorraad zijn). Er worden op maandag tot en met vrijdag pakketten verzonden.

Indien producten zelf een langere levertijd hebben omdat ze bijvoorbeeld op maat worden gemaakt  vindt u de informatie hierover in de productbeschrijving. Het kan voorkomen dat door overmacht uw bestelling vertraging oploopt. U wordt hierover altijd geïnformeerd.

Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?
Uw pakket wordt via PostNL verzonden.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
PostNL zal proberen het pakket bij uw buren aan te bieden, u ontvangt een bericht waar uw pakket is afgeleverd. Indien er geen buren thuis zijn ontvangt u een bericht met daarop een code waarmee u zelf online een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. Als u niet wilt dat het pakket bij buren wordt aangeboden kunt u dit aangeven in het opmerkingenveld.

Hoe zorg ik er voor dat het pakket niet bij de buren wordt aangeboden?
Indien u in het opmerkingenveld aangeeft dat uw pakket niet bij de buren mag worden aangeboden dan maken wij een notitie voor PostNL. Het pakket wordt dan alleen op uw huisadres afgegeven.

Ik heb een bericht ontvangen dat mijn pakket is verzonden, maar het is de volgende dag niet bezorgd door PostNL hoe kan dat?
U ontvangt van ons een bericht waarin staat dat uw bestelling is verzonden. Soms heeft u bericht dat uw bestelling op een bepaalde dag wordt verzonden. Het betekent helaas niet automatisch dat de dag nadat we de bestelling hebben verzonden u de bestelling door PostNL krijgt aangeboden. Er zijn nu eenmaal wel eens storingen bij PostNL of een pakket wordt verkeerd gesorteerd. Wij zijn op het moment dat het pakket bij ons de deur uitgaat afhankelijk van de snelheid van PostNL. Wij raden het dan ook af om een dag vrij te nemen om uw pakket in ontvangst te kunnen nemen.

Een product staat als uitverkocht in de webwinkel wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Inmiddels kunt u ook producten kopen indien ze niet voorradig zijn. De levertijd staat aangegeven in de productomschrijving. U ontvangt dan uw hele bestelling zodra het product wat niet op voorraad was geleverd kan worden. Wanneer u de producten die wel voorradig zijn eerder ontvangen en moeten wij 2 pakketten voor u verzenden dan worden er extra verzendkosten aan u doorbelast.

Kan de postbode mijn pakket ook buiten leggen of in de carport?
Over het algemeen leggen de pakketbezorgers géén pakketten op een afgesproken plaats. Mocht het pakket zoekraken of worden meegenomen dan is de bezorger aansprakelijk voor de schade en dat willen ze voorkomen. Ze bieden dus altijd het pakket eerst op het huisadres aan en als er niemand thuis is, bij de buren.

Ik wil graag dat het pakket ergens anders wordt bezorgd.
In stap 2 van het bestelproces krijgt u de keuze om een afwijkend leveradres op te geven.

Kan ik het product ook als cadeau verzenden?
Ja dat kan. We verzenden de bestellingen standaard zonder factuur, met pakbon.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?
Ja. We hebben een dierenwinkel in Noordwijk aan Zee.

2. Betalen en veiligheid


Hoe weet ik dat ik veilig kan winkelen bij EKO4petz?
EKO4petz is aangesloten bij het webshop keurmerk. Hiervoor moeten wij aan een aantal eisen voldoen. Voor u als consument geeft het u de onderstaande garanties.

Indien u winkelt bij een aangesloten webwinkel weet u als consument dat:

  • U veilig kunt betalen
  • U zeker weet bij welk bedrijf u winkelt
  • Uw privacy gewaarborgd is
  • Er sprake is van een onafhankelijke geschillenbemiddeling
  • De Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
  • U een afkoelingsperiode van 14 dagen heeft in plaats van de wettelijke 7 dagen

Met andere woorden, dat u veilig en betrouwbaar kunt winkelen op internet.

Op welke wijze kan ik betalen?
U kunt betalen via:
iDeal
Veilig en vertrouwd betalen via internetbankieren.
- U plaatst de artikelen in het winkelwagentje
- Kiest voor de betaaloptie iDeal en u
- Kiest uw eigen bank
- In de vertrouwde en beveiligde omgeving van uw eigen bank rondt u uw betaling af
- Na de betaling komt u terug in de webwinkel, betaling en bestelling geslaagd

Soms komt het voor dat de betaling niet in 1x lukt via iDeal door een storing bij het internetbankieren van uw bank. Uw bestelling staat op dat moment wel in ons systeem geregistreerd. U ontvangt een e-mail met onze rekeninggegevens en een nieuwe betaallink waarmee u de betaling alsnog via iDeal kunt voldoen.

Paypal
Met PayPal kunt u veilig betalen met uw Paypal account waarbij u een bankrekening of een creditcard aand uw Paypal account koppelt. Ook voor het betalen met uw creditcard zonder Paypal account kiest u de optie Paypal. U betaalt dan eenmalig met uw eigen creditcard via de beveiligde betaalomgeving van Paypal.

Creditcard
Creditcard betalingen worden verwerkt in de beveiligde betaalomgeving van Paypal. U kiest de betaaloptie Paypal en kiest binnen Paypal voor de optie betalen met een creditcard. U wordt dan gevraagd om uw gegevens in te voeren en de betaling te bevestigen. U hoeft hiervoor geen Paypal rekening te openen. Het vinkje onderaan het invul veld klikt u dan uit.

Bancontact / MisterCash
Speciaal voor onze Belgische klanten kan er online worden betaald met Bancontact / MisterCash. Eenvoudig geld overboeken met uw Belgische bankkaart, na het invoeren van het kaartnummer en de vervaldatum wordt u naar de betaalomgeving van uw eigen bank geleid.

Vooraf overmaken
Wilt u het bedrag van de bestelling het liefste zelf overmaken naar ons rekeningnummer, dan kiest u voor de optie vooraf overmaken. U ontvangt de factuur van uw bestelling, hier staan ook de bankgegevens van EKO4petz vermeld. U maakt het geld zelf over naar onze bankrekening en binnen 1-3 werkdagen is uw betaling bij ons binnen. Betalingen vanuit België duren soms iets langer. Zodra uw betaling is ontvangen wordt uw bestelling verstuurd. Indien we na 14 dagen geen betaling hebben ontvangen dat wordt de bestelling uit het systeem verwijderd.

Hoe kom ik aan een kortingscode?
De vraag bij het winkelwagentje naar een kortingscode kan worden gebruikt als u een cadeaubon heeft gekregen. Ook komt het voor dat we een kortingsactie doen i.v.m. een feestelijke aangelegenheid (zoals bijvoorbeeld de dag dat we 1 jaar online waren). Alle kortingsacties en lopende kortingscodes zijn te vinden op de pagina: ACTIES.

Hoe zijn de prijzen opgebouwd?
Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Het BTW tarief is doorgaans 21%, de pure vleessnacks voor hond en kat vallen onder het 6% BTW tarief, evenals de voeding voor het konijn. Op uw factuur staat de BTW apart vermeld.

Hoe zit het met de veiligheid?
Uw transactie wordt middels een beveiligde verbinding verstuurd. Zo bent u er zeker van dat de betaling en verzending van uw gegevens beschermd is.

Hoe gaan jullie met persoonsgegevens om?
Wij verstrekken nóóit gegevens aan derden, ook zenden wij geen ongevraagde e-mails buiten mails over uw bestelling. De gegevens die u aan ons verstrekt voor een bestelling worden vertrouwelijk behandeld. Wilt u graag updates van ons ontvangen dan kunt u zichzelf aanmelden voor onze nieuwsbrief. De nieuwsbrief verschijnt maximaal 1 x per maand.

3. Ruilen en retourneren


Het product bevalt toch niet, kan ik het retourneren?
Binnen 14 dagen kunt u het pakket aan ons terugsturen, zorgt u wel dat de producten in dezelfde staat zijn als u ze ontvangen heeft.  Wanneer u vooraf per mail aangeeft dat we uw retourzending kunnen verwachten kunnen we deze sneller verwerken. U ontvangt het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) terug. Indien u een artikel wil terugsturen betaalt u zelf de verzendkosten voor het retourzenden.
Ons retouradres is:

Eko4petz afdeling retouren
Taanderstraat 16C
2222 BE Katwijk
Nederland

Ik wil het artikel graag omruilen, hoe gaat dit in zijn werk?
Het beste kunt u even een e-mail sturen aan info@eko4petz.nl vermeld hierin het ordernummer en wat u wilt ruilen wat welk artikel (een maat groter of kleiner bijv.) Wij houden dan alvast rekening met uw zending.

Het product is beschadigd / stuk aangekomen wat nu?
Indien u een product heeft ontvangen dat beschadigd is of stuk vragen wij u om zo spoedig mogelijk na ontvangst contact met ons op te nemen per e-mail met een foto van het beschadigde product, zodat we een passende oplossing kunnen bieden.


4. Geschillen en klachten



Hoe handelen jullie klachten af?
U kunt uw klacht via e-mail aan ons sturen op e-mailadres: info@eko4petz.nl. Vermeld duidelijk in de onderwerpregel dat het een klacht betreft en uw ordernummer. U ontvangt een ontvangstbevestiging van uw klacht. De termijn van afhandeling van de klacht is maximaal 14 werkdagen. De insteek is om samen met u uw klacht correct op te lossen. Indien wij er samen niet uitkomen dan bestaat de mogelijkheid van bemiddeling door de Stichting Webshop Keurmerk.

5. Producten en assortiment


Wat is het beste kattenvoer?
We hebben een ruim assortiment graanvrije en biologische voeding voor de kat. Door deze keuze sluiten we synthetische conserveermiddelen en het gebruik van E-nummers uit. Ook worden er geen onduidelijke ingrediënten gebruikt in de voeding. Veel katten zijn gebaat bij een voeding zonder granen en met veel hoogwaardige dierlijke eiwitten. Daarnaast is het voor katten belangrijk dat ze voldoende vocht binnen krijgen met de voeding. Hoewel in Nederland blikvoeding vaak ondergeschikt is aan brokjes maakt dit wél een belangrijk deel uit van een gezonde kattenvoeding. Wilt u meer lezen over kattenvoeding en welke merken wij verkopen en waarom? Dat kan op de pagina kattenvoer

Welk vlooienmiddel is het beste?
We hebben een breed assortiment aan vlooien- en tekenmiddelen zowel voor de hond als de kat. Al onze natuurlijke middelen zijn vrij van insecticiden en in principe vlo- en teekwerend. Het vlooienmiddel dat het beste werkt is het middel die ook het beste bij u en uw dier past. Door de biocide wetgeving mogen veel natuurlijke producten niet worden beschreven als vlowerend, vlododend, insectwerend etc. In de omschrijving van de artikelen staat om deze reden niet veel te lezen. Wilt u ervaringen van andere huisdierbezitters lezen dan is er op verschillende forums en FB pagina's veel te lezen.

Het gekochte hondenspeeltje is stuk, kan ik mijn geld terug krijgen?
Nee. Op hondenspeelgoed zit geen garantie, iedere hond is anders en de ene hond maakt speeltjes direct stuk die bij een andere hond wellicht jaren mee gaat. U dient toezicht te houden op uw hond om te voorkomen dat er stukjes worden afgebeten en opgegeten. Bij ieder artikel staat iets aangegeven over de duurzaamheid van het hondenspeelgoed, dit is slechts een indicatie op basis van onze eigen ervaringen. Wanneer uw hond een speeltje snel stuk maakt krijgt u geen geld terug. Ook bent u ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van uw eigen hond, haal kapotte speeltjes direct weg.

Het gekochte kattenspeeltje is stuk gegaan, kan ik mijn geld terugkrijgen?
Nee. Op kattenspeelgoed zit geen garantie, iedere kat is anders en de ene kat maakt speeltjes direct stuk die bij een andere kat wellicht jaren mee gaat. U dient toezicht te houden op uw kat om te voorkomen dat er stukjes worden afgebeten en opgegeten. Bij ieder artikel staat iets aangegeven over de duurzaamheid van het kattenspeelgoed, dit is slechts een indicatie op basis van onze eigen ervaringen. Ook bent u ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van uw eigen kat, haal kapotte speeltjes direct weg.

Waarom verkopen jullie geen Biofood / Ecostyle?
Hoewel de namen anders doen vermoeden zijn BioFood en Ecostyle géén biologische voeding. Beide hebben geen EKO-keurmerk. De voeding voor hond en kat die wij verkopen heeft óf een EKO-keurmerk óf is graanvrij en op basis van regionale ingrediënten van scharreldieren. Aangezien BioFood en Ecostyle géén EKO-keurmerk hebben, wel granen bevatten en de herkomst van het gebruikte vlees en vis niet 100% duidelijk is verkopen wij deze merken niet.

Waarom verkopen jullie vegetarische hondenvoeding?
Voor mensen die hun huisdier diervrij willen voeren én voor honden met een allergie voor dierlijke ingrediënten. Al onze vegetarische hondenvoeding is compleet (tenzij anders omschreven), is vrij van GMO's, vrij van kunstmatige geur- kleur- en smaakstoffen én vrij van kunstmatige conserveermiddelen.

Verkopen jullie ook KVV / BARF / versvoeding voor hond en kat?
Ja in onze dierenspeciaalzaak in Noordwijk aan Zee verkopen wij diverse merken KVV. Diepvriesproducten worden niet verzonden.

Mijn huisdier heeft een kwaal wat kan ik het beste geven?
In onze huisdierapotheek kunt u eenvoudig zoeken op kwaal of aandoening.

Schrijven jullie de klant ervaringen zelf?
Nee de klant ervaringen die bij de producten staan komen echt van onze klanten. Als Paika, Lola of Meis zelf het speeltje of de voeding heeft getest dan staat er wel een klant ervaring van 1 van de EKO4petz teamleden, dit wordt altijd benoemd en objectief beschreven.

Is het artikel nu wel of niet op voorraad?
Omdat het een dagtaak is om de voorraad van alle artikelen steeds bij te werken en het een handmatig werkje is, staat niet bij alle artikelen de voorraad weergegeven. Achter de schermen staan de artikelen waarbij de voorraad niet zichtbaar is in de winkel ingesteld als 'onbeperkt leverbaar' dat zijn dus de producten die we standaard ruim op voorraad hebben óf de producten waarvan de leverancier meerdere malen per week levert en dus er altijd snel een product binnenkomt. Bij de snacks en de ComfyCones houden we de actuele voorraad aan om teleurstelling te voorkomen. Wil je absoluut zeker zijn of een artikel nu wel of niet voorradig is, dan kan je altijd contact opnemen. Het kan ook voorkomen dat het artikel als uitverkocht staat omschreven, terwijl deze weldegeleijk op voorraad is.

Ik wil jullie teksten en foto's gebruiken voor mijn eigen website, mag dat?
© Op alle teksten van Eko4petz rust auteursrecht. Zonder schriftelijke toestemming van de auteur is het niet toegestaan de teksten te kopiëren voor uw eigen website of andere publicatie danwel online of offline. Wekelijks wordt er een scan uitgevoerd voor dubbele content op internet. Wij nemen altijd (juridische) vervolgstappen wanneer blijkt dat u ongeoorloofd teksten of beeld heeft gekopieerd. Een van deze stappen is een verzoek bij Google om uw website te verwijderen uit de zoekresultaten wat negatief zal uitpakken voor uw positie in google.

Ik heb een andere vraag.
Wij stellen het op prijs als u ons een bericht stuurt met uw vraag, deze wordt zo spoedig mogelijk beantwoord.

 

 

Aanbieding

Kong Belly Flops rog € 13,95 € 11,00
© 2012 - 2017 EKO4petz online dierenwinkel | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.