Navigatie

Veelgestelde vragen:

1. Bestellen en bezorgen


Wat zijn de verzendkosten?

Gratis verzending vanaf 39 euro

De verzendkosten zijn voor Nederland € 5,95 vanaf € 39,- wordt jouw bestelling gratis verzonden.
Voor België zijn de verzendkosten € 5,95 en vanaf € 39,- wordt jouw bestelling gratis verzonden.
Voor Duitsland zijn de verzendkosten € 5,95 en vanaf € 39,- wordt jouw bestelling gratis verzonden.

Kan mijn pakket per brievenbuspost verzonden worden?
Nee, wij verzenden geen producten met brievenbuspost.

Wat is de levertijd?
Bestellingen die op werkdagen vóór 21.00 uur binnenkomen, worden dezelfde dag verzonden (mits alle artikelen op voorraad zijn). Er worden op maandag tot en met vrijdag pakketten verzonden.

Indien producten zelf een langere levertijd hebben, omdat ze bijvoorbeeld op maat worden gemaakt, vind je de informatie hierover in de productbeschrijving. Het kan voorkomen dat door overmacht je bestelling vertraging oploopt. Je wordt hierover altijd geïnformeerd.

Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?
Je pakket wordt via PostNL verzonden.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
PostNL zal proberen het pakket bij je buren aan te bieden. Je ontvangt een bericht waar jouw pakket is afgeleverd. Indien er geen buren thuis zijn ontvang je een bericht met daarop een code waarmee je jouw pakket bij een afhaalpunt kunt ophalen. Als je niet wilt dat het pakket bij buren wordt aangeboden, kun je dit aangeven in het opmerkingenveld.

Hoe zorg ik er voor dat het pakket niet bij de buren wordt aangeboden?
Indien je in het opmerkingenveld aangeeft dat je pakket niet bij de buren mag worden aangeboden, dan maken wij een notitie voor PostNL. Het pakket wordt dan alleen op jouw huisadres afgegeven.

Ik heb een bericht ontvangen dat mijn pakket is verzonden, maar het is de volgende dag niet bezorgd door PostNL hoe kan dat?
Je ontvangt van ons een bericht waarin staat dat je bestelling is verzonden. Soms heb je bericht dat je bestelling op een bepaalde dag wordt verzonden. Het betekent helaas niet automatisch dat de dag nadat we de bestelling hebben verzonden je de bestelling door PostNL krijgt aangeboden. Er zijn nu eenmaal wel eens storingen bij PostNL of een pakket wordt verkeerd gesorteerd. Wij zijn op het moment dat het pakket bij ons de deur uitgaat afhankelijk van de snelheid van PostNL. Wij raden het dan ook af om een dag vrij te nemen om je pakket in ontvangst te kunnen nemen.

Een product staat als uitverkocht in de webwinkel wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Inmiddels kun je ook producten kopen indien ze niet voorradig zijn. De levertijd staat aangegeven in de productomschrijving. Je ontvangt dan je hele bestelling zodra het product wat niet op voorraad was geleverd kan worden. Wanneer je de producten die wel voorradig zijn eerder wilt ontvangen en moeten wij 2 pakketten voor je verzenden, dan worden er extra verzendkosten aan je doorbelast.

Kan de postbode mijn pakket ook buiten leggen of in de carport?
Over het algemeen leggen de pakketbezorgers géén pakketten op een afgesproken plaats. Mocht het pakket zoekraken of worden meegenomen, dan is de bezorger aansprakelijk voor de schade en dat willen ze voorkomen. Ze bieden dus altijd het pakket eerst op het huisadres aan en als er niemand thuis is, bij de buren.

Ik wil graag dat het pakket ergens anders wordt bezorgd.
In stap 2 van het bestelproces krijg je de keuze om een afwijkend leveradres op te geven.

PostNL PakjeGemak
Wil je dat het pakket rechstreeks bij een PostNL punt wordt bezorgd, kies dan bij het afronden van jouw bestelling voor een PakjeGemak punt in jouw buurt. Door jouw postcode en huisnummer in te vullen.

Kan ik het product ook als cadeau verzenden?
Ja, dat kan. We verzenden de bestellingen standaard zonder factuur, met pakbon.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?
Nee, in ons magazijn in Emmen hebben we geen mogelijkheid en/of gemeentelijke vergunning om klanten te ontvangen. Zowel het ophalen van producten als het retourneren van producten is niet mogelijk. 

2. Betalen en veiligheid


Hoe weet ik dat ik veilig kan winkelen bij EKO4petz?
EKO4petz is aangesloten bij het webshop keurmerk. Hiervoor moeten wij aan een aantal eisen voldoen. Voor jou als consument geeft het je de onderstaande garanties.

Indien je winkelt bij een aangesloten webwinkel weet je als consument dat:

  • Je veilig kunt betalen
  • Je zeker weet bij welk bedrijf u winkelt
  • Jouw privacy gewaarborgd is
  • Er sprake is van een onafhankelijke geschillenbemiddeling
  • De Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
  • Je een afkoelingsperiode van 14 dagen heeft in plaats van de wettelijke 7 dagen

Met andere woorden, dat je veilig en betrouwbaar kunt winkelen op internet.

Op welke wijze kan ik betalen?
Je kunt betalen via:
iDeal
Veilig en vertrouwd betalen via internetbankieren.
- Je plaatst de artikelen in het winkelwagentje
- Kiest voor de betaaloptie iDeal en je
- Kiest jouw eigen bank
- In de vertrouwde en beveiligde omgeving van jouw eigen bank rond je de betaling af
- Na de betaling kom je terug in de webwinkel, betaling en bestelling geslaagd

Soms komt het voor dat de betaling niet in 1x lukt via iDeal door een storing bij het internetbankieren van je bank. Je bestelling staat op dat moment wel in ons systeem geregistreerd. Je ontvangt een e-mail met onze rekeninggegevens en een nieuwe betaallink waarmee je de betaling alsnog via iDeal kunt voldoen.

Paypal 
Met PayPal kun je veilig betalen met je Paypal account waarbij je een bankrekening of een creditcard aand jouw Paypal account koppelt. Voor Paypal betalingen betaal je een kleine bijdrage van € 0,35 per transactie.

Creditcard
Je kunt ook kiezen voor de betaaloptie betalen met CreditCard de kaartgegevens inclusief beveiligingscode worden in een beveiligde webomgeving aan jou gevraagd.

Bancontact / MisterCash
Speciaal voor onze Belgische klanten kan er online worden betaald met Bancontact / MisterCash. Eenvoudig geld overboeken met uw Belgische bankkaart, na het invoeren van het kaartnummer en de vervaldatum word je naar de betaalomgeving van je eigen bank geleid.

Vooraf overmaken
Wil je het bedrag van de bestelling het liefste zelf overmaken naar ons rekeningnummer, dan kies je voor de optie vooraf overmaken. Je ontvangt de factuur van je bestelling, hier staan ook de bankgegevens van EKO4petz vermeld. Je maakt het geld zelf over naar onze bankrekening en binnen 1-3 werkdagen is je betaling bij ons binnen. Betalingen vanuit België duren soms iets langer. Zodra je betaling is ontvangen wordt je bestelling verstuurd. Indien we na 14 dagen geen betaling hebben ontvangen, dan wordt de bestelling uit het systeem verwijderd.

Rekeningnummer: NL43 KNAB 0257 0819 17 t.n.v. EKO4petz 

Hoe kom ik aan een kortingscode?
De vraag bij het winkelwagentje naar een kortingscode kan worden gebruikt als je een cadeaubon hebt gekregen. Ook komt het voor dat we een kortingsactie doen i.v.m. een feestelijke aangelegenheid (zoals bijvoorbeeld de dag dat we 1 jaar online waren). Abonneer je op onze nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te zijn van lopende acties en kortingen.

Hoe zijn de prijzen opgebouwd?
Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Het BTW tarief is doorgaans 21%, de pure vleessnacks voor hond en kat vallen onder het 9% BTW tarief, evenals de voeding voor het konijn. Op je factuur staat de BTW apart vermeld.

Hoe zit het met de veiligheid?
Je transactie wordt middels een beveiligde verbinding verstuurd. Zo ben je er zeker van dat de betaling en verzending van jouw gegevens beschermd is.

Hoe gaan jullie met persoonsgegevens om?
Wij verstrekken nóóit gegevens aan derden, ook zenden wij geen ongevraagde e-mails buiten mails over je bestelling. De gegevens die je aan ons verstrekt voor een bestelling worden vertrouwelijk behandeld. Wil je graag updates van ons ontvangen, dan kun je jezelf aanmelden voor onze nieuwsbrief. De nieuwsbrief verschijnt maximaal 2 x per maand.

3. Ruilen en retourneren


Het product bevalt toch niet, kan ik het retourneren?
Binnen 30 dagen kun je het pakket aan ons terugsturen. Zorg wel dat de producten in dezelfde staat zijn als je ze ontvangen hebt.  Wanneer je vooraf per mail aangeeft dat we jouw retourzending kunnen verwachten, kunnen we deze sneller verwerken. Je ontvangt het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) terug. Indien je een artikel wilt terugsturen, betaal je zelf de verzendkosten voor het retourzenden.

Ons retouradres is:

Eko4petz afdeling retouren
Willem Barentzstraat 31
7825 VZ Emmen
Nederland

Ik wil het artikel graag omruilen, hoe gaat dit in zijn werk?
Het beste kun je even een e-mail sturen aan klantenservice@eko4petz.nl Vermeld hierin het ordernummer en wat je wilt ruilen wat welk artikel (een maat groter of kleiner bijv.) Wij houden dan alvast rekening met jouw zending.

Het product is beschadigd / stuk aangekomen wat nu?
Indien je een product hebt ontvangen dat beschadigd is of stuk vragen wij je om zo spoedig mogelijk na ontvangst contact met ons op te nemen per e-mail met een foto van het beschadigde product, zodat we een passende oplossing kunnen bieden.


4. Geschillen en klachten


Hoe handelen jullie klachten af?
Je kunt jouw klacht via e-mail aan ons sturen op e-mailadres: klantenservice@eko4petz.nl. Vermeld duidelijk in de onderwerpregel dat het een klacht betreft en je ordernummer. Je ontvangt een ontvangstbevestiging van de klacht. De termijn van afhandeling van de klacht is maximaal 14 werkdagen. De insteek is om samen met jou de klacht correct op te lossen. Indien wij er samen niet uitkomen, dan bestaat de mogelijkheid van bemiddeling door de Stichting Webshop Keurmerk.

5. Producten en assortiment


Wat is het beste kattenvoer?
We hebben een ruim assortiment graanvrije en biologische voeding voor de kat. Door deze keuze sluiten we synthetische conserveermiddelen en het gebruik van E-nummers uit. Ook worden er geen onduidelijke ingrediënten gebruikt in de voeding. Veel katten zijn gebaat bij een voeding zonder granen en met veel hoogwaardige dierlijke eiwitten. Daarnaast is het voor katten belangrijk dat ze voldoende vocht binnen krijgen met de voeding. Hoewel in Nederland blikvoeding vaak ondergeschikt is aan brokjes maakt dit wél een belangrijk deel uit van een gezonde kattenvoeding. Wil je meer lezen over kattenvoeding en welke merken wij verkopen en waarom? Dat kan op de pagina kattenvoer

Welk vlooienmiddel is het beste?
We hebben een breed assortiment aan vlooien- en tekenmiddelen zowel voor de hond als de kat. Al onze natuurlijke middelen zijn vrij van insecticiden en in principe vlo- en teekwerend. Het vlooienmiddel dat het beste werkt is het middel die ook het beste bij jou en je dier past. Door de biocide wetgeving mogen veel natuurlijke producten niet worden beschreven als vlowerend, vlododend, insectwerend etc. In de omschrijving van de artikelen staat om deze reden niet veel te lezen. Wil je ervaringen van andere huisdierbezitters lezen, dan is er op verschillende forums en FB pagina's veel te lezen.

Het gekochte hondenspeeltje is stuk, kan ik mijn geld terug krijgen?
Nee. Op hondenspeelgoed zit geen garantie, iedere hond is anders en de ene hond maakt speeltjes direct stuk die bij een andere hond wellicht jaren mee gaat. Je dient toezicht te houden op je hond om te voorkomen dat er stukjes worden afgebeten en opgegeten. Bij ieder artikel staat iets aangegeven over de duurzaamheid van het hondenspeelgoed, dit is slechts een indicatie op basis van onze eigen ervaringen. Wanneer je hond een speeltje snel stuk maakt, krijg je geen geld terug. Ook ben je ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen hond, haal kapotte speeltjes direct weg.

Het gekochte kattenspeeltje is stuk gegaan, kan ik mijn geld terugkrijgen?
Nee. Op kattenspeelgoed zit geen garantie, iedere kat is anders en de ene kat maakt speeltjes direct stuk die bij een andere kat wellicht jaren mee gaat. Je dient toezicht te houden op je kat om te voorkomen dat er stukjes worden afgebeten en opgegeten. Bij ieder artikel staat iets aangegeven over de duurzaamheid van het kattenspeelgoed, dit is slechts een indicatie op basis van onze eigen ervaringen. Ook ben je ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw eigen kat, haal kapotte speeltjes direct weg.

Waarom verkopen jullie geen Biofood / Ecostyle?
Hoewel de namen anders doen vermoeden zijn BioFood en Ecostyle géén biologische voeding. Beide hebben geen EKO-keurmerk. De voeding voor hond en kat die wij verkopen heeft óf een EKO-keurmerk óf is graanvrij en op basis van regionale ingrediënten van scharreldieren. Aangezien BioFood en Ecostyle géén EKO-keurmerk hebben, wel granen bevatten en de herkomst van het gebruikte vlees en vis niet 100% duidelijk is verkopen wij deze merken niet.

Waarom verkopen jullie vegetarische hondenvoeding?
Voor mensen die hun huisdier diervrij willen voeren én voor honden met een allergie voor dierlijke ingrediënten. Al onze vegetarische hondenvoeding is compleet (tenzij anders omschreven), is vrij van GMO's, vrij van kunstmatige geur- kleur- en smaakstoffen én vrij van kunstmatige conserveermiddelen.

Verkopen jullie ook KVV / BARF / versvoeding voor hond en kat?
Nee, sinds de sluiting van onze winkel in Noordwijk aan Zee verkopen wij geen diepvriesproducten meer.

Mijn huisdier heeft een kwaal wat kan ik het beste geven?
In onze huisdierapotheek kun je eenvoudig zoeken op kwaal of aandoening.

Schrijven jullie de klant ervaringen zelf?
Nee, de klant ervaringen die bij de producten staan komen echt van onze klanten. Als Paika, Lola of Meis zelf het speeltje of de voeding heeft getest dan staat er wel een klant ervaring van 1 van de EKO4petz teamleden, dit wordt altijd benoemd en objectief beschreven.

Is het artikel nu wel of niet op voorraad?
Omdat het een dagtaak is om de voorraad van alle artikelen steeds bij te werken en het een handmatig werkje is, staat niet bij alle artikelen de voorraad weergegeven. Achter de schermen staan de artikelen waarbij de voorraad niet zichtbaar is in de winkel ingesteld als 'onbeperkt leverbaar' dat zijn dus de producten die we standaard ruim op voorraad hebben óf de producten waarvan de leverancier meerdere malen per week levert en dus er altijd snel een product binnenkomt. Wil je absoluut zeker zijn of een artikel nu wel of niet voorradig is, dan kan je altijd contact opnemen. Het kan ook voorkomen dat het artikel als uitverkocht staat omschreven, terwijl deze weldegeleijk op voorraad is.

Ik wil jullie teksten en foto's gebruiken voor mijn eigen website, mag dat?
© Op alle teksten van Eko4petz rust auteursrecht. Zonder schriftelijke toestemming van de auteur is het niet toegestaan de teksten te kopiëren voor je eigen website of andere publicatie danwel online of offline. Wekelijks wordt er een scan uitgevoerd voor dubbele content op internet. Wij nemen altijd (juridische) vervolgstappen wanneer blijkt dat je ongeoorloofd teksten of beeld hebt gekopieerd. Een van deze stappen is een verzoek bij Google om je website te verwijderen uit de zoekresultaten wat negatief zal uitpakken voor jouw positie in Google.

Ik heb een andere vraag.
Wij stellen het op prijs als je ons een bericht stuurt met je vraag, deze wordt zo spoedig mogelijk beantwoord.

 

Aanbieding

Zippypaws Jaar van de hond € 33,85 € 25,00
© 2012 - 2019 EKO4petz online dierenwinkel | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.